Träna ute


Utegym

Under det ljusare halvåret utnyttjar vi vårt alldeles egna utegym beläget söder om Vanningen. Där kör vi Cirkelfys och HIT m.m. Vi släpar däck, slår med släggor, lyfter timmerstockar och går armgång. Här kan man göra sina cirklar precis hur tunga man vill. Det bästa är att man får vara ute i friska luften i härlig miljö.

Uteträningens klassiker – startnivå till tuffare pass

Friskis&Svettis uteträning är skapad för att många ska kunna vara med. Du kan ha ett särskilt mål, som ett Marathon, men du kan också bara springa för ditt nöjes skull.

Vill du slarva omkring i skogen visslande på en glad trudelutt kan du göra det. Vill du känna blodsmak och mjölksyra kan du göra det också. Det är bara variationer på upplevelsen av träningsglädje.

Målet är framför allt att träningen ska få dig att må bra. Om din skönaste träning är lagom lufsig eller om du gillar full attack, det är din ensak. Båda attityderna får plats, båda inställningarna är välkomna. Välkommen till en härlig träningssäsong utomhus och tre helt nya pass.

 


Löpning distans

– löpning med jämt tempo

I distans strävar vi efter att hålla ett jämt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi strävar efter att du ska uppleva ett skönt flyt i din löpning.


Löpning kvalitet

– utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka

I Kvalitetspass blandar vi övningar där vi utmanar kondition, teknik, snabbhet och löpstyrka. Vi strävar vi efter stor variation i tempo och belastning. Arbetsperioder varvas med återhämtning.

Det finns också kvalitetspass inriktade på specifika moment exempelvis löpteknik, intervaller och backträning.

 


Walking / Stav

Om du vill träna på en lugnare och mer skonsam nivå, erbjuder vi Walking / Stav.

Under passet  är målet att hitta ett behagligt tempo som du kan hålla under en längre tid. Här tränar du bl. a. syreupptagningsförmåga.

 


Gemensamt

Alla pass börjar med ordentlig uppvärmning, uppmjukning efter några hundra meter, pass med styrka och smidighetsövningar. Vi varvar ner tillsammans och avslutar med stretching. Under passen håller vi alltid ihop grupperna, ingen lämnas efter. Du får tillgång till utbildade ledare med brinnande intresse för joggning och löpning.

Välkommen!

 

Schema

Facebook